Projektarbete och beslutsfattande

Idag började skolan på nytt. Trean, vilket innebär det omtalade projektarbetet. Innan såg jag verkligen fram emot det, men det var ju då, innan jag insåg att jag inte har en aning om vad jag ska göra för att få mina 100 poäng som kursen ger om man fullföljer den. Mina vänner har redan sin idé klar- de gick ihop och bildade en grupp men jag kände att det som de skulle göra, inte riktigt var min grej. Kanske dumt att inte haka på dem, för att jag inte gjorde det betyder att jag fortfarande inte vet vad jag ska göra. Och tiden går ju, fortare än man tror ... Måste verkligen bestämma mig för vad jag ska göra för något. Är så sjukt dålig på att ta beslut alltså! Med allt, men nu har jag inget val utan måste tvinga fram ett beslut.

Visst kan jag skriva ihop något, göra en snygg framsida och vara nöjd med det. Men det skulle på ett sätt vara så fegt, att göra något jag känner till väl och vet ungefär hur det kommer att se ut i slutänden. Någon gång måste jag ju göra något nytt, prova mina vingar och ta reda på vad jag går för. Frågan är bara om detta är det rätta tillfället?

Men det blir nog bra vad jag än tar mig för, jag litar på att jag fixar det ändå i slutändan, på mitt egna sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0