Halkbana

Skolan hade mejlbombat mig när jag kom hem idag, nio meddelanden i inkorgen men några var samma som blivit skickade flera gånger. Men det var bara positiva besked, ledighet imorgon och julfika med klassen längre fram= MYYYS! ♥


Idag har jag i alla fall varit och gjort halken. Hade inga gjort mig några direkta förväntningar på det (till skillnad från en i gruppen som oroat sig i månader ...), men det var superkul! Första gången jag skulle svänga gick det "superfort" och jag sladdade in i några stolpar men jag bara skrattade åt eländet. Lyckades även sladda runt helt en gång och en annan gång fick jag inte ur handbromsen utan blev tvungen att anropa i kom-radion för att ta reda på hur man skulle göra. Så häftigt att man fick åka själv utan lärare förresten! :-D

Sen på hemvägen fick jag köra halvvägs från Piteå och till körskolan, första gången på 110 väg och med farthållare. Fast det tog ett tag innan jag vågade lita på att det verkligen gick att ta bort foten från gasen, det kändes ju jättekonstigt! Sedan hördes det visst antydningar om att jag skulle bli en sådan som lär ligga lite för tungt på gasen som det så fint uttrycktes, en FORTKÖRARE för att tala klarspråk! JAG, har väl aldrig hört något så fånigt i hela mitt liv! Det kan väl aldrig ha att göra med att jag råkades komma upp i 120 vid en omkörning och förvånat utbrast "Fasen! Går det såhär fort?". Nää, jag kör ju så lungt och fint så ...?

Så bortsett från halva vägen hem då jag satt som en packad sill mellan två väl utbredda pojkar ur gruppen och inte kunde luta mig bakåt mot sätet, så har detta varit en mycket trevlig upplevelse! Fast det förstås, att prova krocka var inte heller jättetrevligt särskilt som han som var med oss sa att det var större risk att mitt bälte gick av när det var snurrat. Trodde seriöst jag skulle flyga in i spegeln vi åkte mot ... Men jag klarade mig faktiskt! Att ta sig ut ur en upp och nedvänd bil däremot ... Förutom att mina ögon höll på att ploppa ut ur sina hålor och jag inte trodde jag skulle klara av att få upp benen i taket med tanke på hur "vig" jag är ... Fan vad kul det var!

Mer halkbana åt folket vafan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0