Är det över nu?

Är det dags att göra slut med skrivandet? Jag har länge gått och trott att det är något jag faktiskt är rätt bra på, tills i fredags. Då läste våran svenskalärare nämligen upp några i klassens skrivuppgifter och jag insåg att samtliga av dem var totalt ... Vad jag skulle kalla outstanding. Min var över huvud taget inte ens värd att läsa upp. Och visst kan jag skylla på att jag inte prioriterade uppgiften, inte ansträngde mig. Men om jag nu varit så bra borde det väl blivit toppen ändå liksom. Och det blev det ju bevisligen inte.

Ju mer jag skriver desto närmare kommer jag den skrämmande insikten. Det har gått att skjuta på ett tag eftersom att mamma alltid tjatat på hur duktig jag är på att skriva. Men, vem är väl en mamma att döma? Nej, faktum är att det inte blir bättre och att jag istället skickas närmare och närmare den svarta avgrunden. Insikten, att det just jag skriver varken är särskilt poetiskt eller speciellt på något annat sätt. Att jag helt enkelt bara är, en i mängden. Bara med lite större kärlek för orden, men vad har det för betydelse när det inte skiner igenom i det jag skriver? 

Kommentarer
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN!

HEJ! :D

vad ska du göra ikv då? ♥

2009-11-08 @ 14:23:54
URL: http://malinhee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0