Inte lätt att veta

Om du kommer och kör på vägen och det plötsligt dyker upp två stora hål mitt på vägen, vad gör du?

A) Kör upp på trottoarkanten.
B) Vänder och tar en annan väg istället.
C) Saktar ner farten och kör över hålen.

Det beror väl helt på hur djupa hålen är och om man riskerar att försvinna spårlöst ner i dem om man kör över dem ...? Det är fasen inte lätt att veta allt det där med bilkörningens ädla konst vill jag lova!

"Och så tar jag det inre körfältet och när jag kört förbi rakt fram körfältet byter jag till det yttre körfältet", älskar verkligen min förklaring på vänstersväng i rondell, fast den ledde till att jag blev ombedd att försöka förklara som att det var jag som var körläraren och skulle förklara för en elev ... Absurd tanke! Jag liksom, i den rollen ... Så länge grisar inte kan flyga är jag heller inte lämpad att intruera i bilkörning. HA! Förstår ju att det bara var för att jag skulle ge en tydligare förklaring, men jag kunde inte låta bli att garva åt det galna i tanken. Är inte någon bilguru direkt, men till min stora förtret, får väl tilläggas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0