Textmagi uppstår när man minst anar det

Jag satte mig ner och skrev ... En grej, för en stund sedan. Hade ingen aning om vartåt det skulle leda men när det var klart insåg jag att det förmodligen var en av de mest klockrena saker jag någonsin skrivit. Faktiskt så bra  att jag vill skicka in det någonstanns så att andra kan läsa det. Men nej såklart, efter att ha kollat upp några tidningars hemsidor insåg jag att ingen av dem precis skrek ut "skicka in ditt verk till oss!". Så nu sitter jag här med en text jag är jättenöjd över utan att ha en aning om vad jag ska göra av den. I bloggen hamnar den inte, det skulle nästan vara en förolämpning mot ett så brilliant textstycke. Holy crap!

Tur då att jag kommer vakna upp imorgon och inse att det var tur att jag inte skickade iväg den. Att den kanske trots allt inte är så bra som jag vid en första anblick fick för mig att den skulle vara. Kan se lite mer ... Objektivt, på saker och ting. Fast tänk om det inte skulle vara så den här gången, tänk om just detta är texten som kan förändra mitt liv, för att vara lite radikal i mina spekulationer. What if ... Jag måste få iväg den förbannade texten innan den exploderar i arkivet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0