Then tell me

Jag blir ta mig fan galen! Kan ingen tala om för mig exakt vad som är okej att skriva i en blogg eller på annan offentlig plats? Vart går den hårfina gränsen mellan yttrandefrihet och förtal?

Känner att det inte dröjer länge nu innan jag tappar tålamodet och lägger ner hela den här skiten med bloggande. Jag kan inte blogga om mitt liv längre och jag kan inte blogga om mina åsikter utan att någon kommer och talar om för mig att "så får du inte skriva".

Frukostblogg. Jag säger bara det.

Kommentarer
Postat av: lingling

hejsan!



fin blogg. haft en bra söndag ;)



lingling

2009-11-22 @ 22:37:30
URL: http://liiangyu.blogg.se/
Postat av: mamma

Älskade lilla gumman!



du kan skriva vad du vill - så länge du inte skriver negativt om andra människor.

Det kan man visserligen göra, men det är en JÄTTEKONST (!) att kunna göra det utan att för den skull avslöja för någon vem det berör.

Det är som sagt var en jättekonst (!) och innebär att man hanterar konsten av omskrivningar.

Man kan tex skriva att man blev jätteilsk för att någon sa en viss sak - men man säger inte direkt vad som är sagt. Inte ordagrant. Man skriver inte var det hände eller var det blev sagt, rättare sagt.

Tex kan man skriva som så: "Ponera att någon inte tycker att man behöver vara snäll mot andra" eller..."det finns människor som gör mig totalt galen för att de fäller så dumma komentarer..." osv.

och så bygger man vidare på det på ett bra sätt som inte vidare avslöjar vem man talar om därför att man får det att låta generellt. man riktar sig inte till en speciell person. Då har du inte trampat någon på tårna. Men man får vara försiktig för det finns en hårfin gräns där man kan bli elak istället för generell.



Fundera på det. Du fixar det och du skriver så bra annars! ;)

2009-11-23 @ 18:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0