Hur mycket tid går inte bort åt att grubbla över utseende?

Varför bryr vi oss egentligen så himla mycket om hur andra ser ut? Är det någon som har en ny hårfärg till exempel, så måste alla ha en åsikt om det. Som att det vore något att prata om eller uppröras över, egentligen. Själv har jag aldrig varit den som lyssnat på hur andra sagt att jag borde se ut, utan har kört min egen stil. Har heller aldrig funderat särskilt mycket över vad andra ska tycka om mig. När jag färgade håret svart verkade det vara en jättestor deal för alla ... Utom jag själv.

Jag har verkligen aldrig tvekat över att prova något jag velat göra gällande mitt utseende. När jag valt hårfärg har jag aldrig någonsin ägnat någon längre tid åt att grubbla över om den kommer passa mig eller inte. Det är liksom ingen stor grej när man tänker efter, blir det inte bra kan man alltid färga om men det är bättre att vågra försöka än att ägna en massa tid åt att sukta efter den där häftiga hårfärgen man aldrig vågade prova.

Och världen går inte under om någon tittar snett på dig för hur du valt att klä dig. Huvudsaken är att du trivs med din egen stil, eller hur? Dessutom finns det inget härligare än folk som vågar sticka ut!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

haha ja man blir ju osäker

2009-10-26 @ 23:22:49
URL: http://beeccss.blogg.se/
Postat av: My Vestlund

Söt design på din blogg :)

2009-10-26 @ 23:56:41
URL: http://myvestlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0