Bli odödlig?

Det vore en klar underdrift att säga att jag är trött nu. Faktum är att jag känner mig som en The Sims gubbe som inte fått mat eller sömn på hela dagen. Ni vet, när de blir så frustrerade att de börjar stampa i golvet och ta sig för huvdet för att till sist somna i badkaret och dö. Så känns det, ungefär. Och allt detta bara för att jag gick och la mig en halvtimme senare än vanligt igår. Livet är för grymt ...

Så ska man samtidigt orka  fundera över huruvida man ska ta vaccinet för svinis eller ej. Egentligen har jag varit emot det här med att vaccinera sig eftersom att jag tycker att allt har blivit så himla uppblåst och helt tappat sina propotioner. Jag menar, särskilt många har ju inte dött av det och det ska väl inte vara värre än en vanlig influensa (som jag aldrig heller haft). Så tycker jag inte det verkar sunt att man ska hålla på och vaccinera sig mot allt bara för att det går- om det inte är livsnödvändigt. Samtidigt vill jag ju inte låta bli att vaccinera mig och på så sätt kanske riskera att smitta någon annan som ligger i risksonen för att dö av viruset. Fast om alla andra vaccinerar sig finns det ju ingen kvar att smitta?

Det är inte ett helt lätt val jag står inför, frestelsen för att bli skyddad mot att åka på en otrevlig influensa är ju för visso stor. Men, vad kommer härnäst? Forskare som kommer fram till att det finns ett vaccin som gör att vi kan leva för evigt? Ska vi ta det också då, bara för att det går? Jag läste en ganska skrämmande bok för ett tag sedan, som handlade om just detta. Först hittade man botemedlet mot cancer, aids osv. och sedan kom man fram till att det gick att ta en medecin som gjorde att man aldrig behövde dö. Resultatet av detta var att ingen fick skaffa några barn eftersom att jorden i så fall skulle bli överbefolkad, och att alla nya som föddes hamnade på en "skola" för oönskade barn där de blev uppfostrade att tjäna de önskade. Riktigt obehagligt tycker jag, men väldigt tänkvärt. Tycker för övrigt alla ska läsa boken, Oönskad av Gemma Malley.

Men nu var det ju svinis jag skulle fundera över. Är väldigt kluven i frågan och har fortfarande inte besämt mig för hur jag ska göra med vaccinationen. Kunde ju i och för sig vara skönt att slippa handspriten ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0