Framtidsval

Framtiden. Fram till för någon timme sedan hade jag nästan lyckats övertyga mig själv om att det skulle vara en bra idé att söka till journalisthögskolan i Kalix när jag gått ut gymnasiet. Fördelarna med att gå där är att farmor och farfar bor i Kalix och att det inte är så långt hem till pappa heller, och så får jag ju skriva. Fast sedan upptäckte jag att man tydligen måste vara 20 år för att söka dit vilket skulle innebära att jag skulle ha ett år jag måste hitta något vettigt att fylla med. Således verkar det som att jag måste hitta något annat, och nu börjar det snart bli kris! Webbdesign tänkte jag, men det närmaste stället att läsa det på verkar vara i Umeå och det är verkligen en stad jag inte känner mig särskilt dragen till ... Studielån är inte heller ett ord jag gillar, faktum är att det ger mig rysningar bara att tänka tanken att göra mig skuldsatt. Men det är ju helt enkelt bara så, att de ordentliga utbildningarna inte finns här i närheten. Jag lär ju bli tvungen att flytta till en stad där jag inte känner en jävel och dra på mig sjukt stora studielån. Tjohej. Varför ska det vara så svårt att hitta något lämpligt?! Suck.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Säger bara: Distans! Plugga på distans, då kan du söka vartsomhelst och bo hemma!

PS. Jag har lite anxt över lånen, men vill man ha en snobbutbildning så får man ta smällen.. ;)

2009-09-15 @ 19:43:34
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0