Just give up?

Har varit riktigt dålig på att blogga på sistone. Kanske beror det på att jag på senare tid funderat så mycket över vem jag egentligen ska vara. Det finns en liten röst inom mig som talar för att jag borde satsa på att bli mer som alla andra, för att få lättare att klara mig bra i livet. Som viskar åt mig att jag borde börja följa med lite i trenderna, inhandla mer svarta, grå och vita kläder på direkten!

Sedan finns den barnsligare delen av mig som blir alldeles till sig varje gång ett rosa plagg dyker upp i affären och som skiter fullständigt i vad andra tycker. Men, hur många sockersöta princessor i rosa ser man ute i arbetslivet? Nej, just det. Speciellt inom det yrke jag vill satsa på, handlar det mycket om att "passa in" och vara som vilken vanlig tjej som helst- fast ännu lite trevligare bara. Så det känns faktiskt inte som att jag har något annat val än ge upp min nuvarande stil och helt enkelt neutralisera mig själv. Det finns för och nackdelar med allt ...

Första steget blir att starta en modeblogg! Skojja :-P


Kommentarer
Postat av: maria

färg ska det va!

2009-09-25 @ 18:19:37
URL: http://mariasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0