Minnen är allt jag har när allt annat är borta

Det är tur att man har minnen att dra fram de stunder då allt känns lite tungt. Behöver bara tänka på något roligt som någon sagt för att börja le igen. Här kommer ett urval av nyare saker som alltid får mig på bättre humör:

- Why do you hate me! I love you! ... Pappskalle.

- How many people are you on the boat?
- Öhh ... I dont know ...

*Knock knock*
- What happened?!
- The doorthing is gone! I cant come out!

- Dra in magen!
- ... Pff! "Dra in magen"!

- Jaa ... *Ler osäkert*
- (norska) Ha! Nu förstod du inte vad jag sa!
- Nää ...

- RYYYYBAAAAAAK!

- Är det där en man?
- Nä, det var hon norskan som satt mittemot oss för en stund sen.
- Va! Hon den svarthåriga? Men hon är ju blond nu!
- Jag tror det är hon ...
*Hon, kommer och sätter sig och tar av sig peruken*
- Jaha, var det du!
- Trodde du jag var blondin? Sorry ...

- I was a bit down, but when I saw you coming I got happy!
- Awwww!

- Du äter ju inget Bea. Du har ju typ anorexia.
- Va, nej?! DU ÄR ABSOLUT INTE ANOREKTISK!!!
- ???????????????????????????????! Och hur ska jag tolka det?!

- Terve!
- Terve! Mite kolo? Paljo lunta mutta ej taskolampo (mycket snö och ingen ficklampa).
- Ah, we got a finnish menu. I show you.
- But we are from Sweden ...
- What? But why did you say you were from Finland?
- We didn't ...

- I'm looking for something ... pink!
- Ah pink ... I'll show you something.
*Försäljaren går iväg*
- Joakim, varför sa du att du sökte något rosa?
- Betyder inte pink lila?!

- Your dad is going to kill me if you tell him.
- Yeah, probably.
- Oh noo, dont tell him!
- Daaaaaaaaaad!!!

Underbart! Tur det finns så mycket roligt folk i världen! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0