Stolt matvrak

300 gram entrecote, två potatisar och kantarellsås ... Gud alltså, kan jag verkligen ha ätit så mycket?! Men enligt husfolket som tillagat maten, skjutit älgen, plockat potatisen och kantarellerna så ska jag ha gjort det. Gott var det i alla fall, även om jag inte kan förstå att jag kan ha ätit så osannolikt mycket! Fast lätt slank det ner och jag hade säkert kunnat fortsätta också eftersom att jag knappt ätit något på hela dagen, ridit och varit och gått i skogen med mamma.

Somliga skulle säkert skämmas om de ätit så mycket, men jag är tvärtom glad och stolt! Brukar aldrig orka äta särskilt mycket trots att jag älskar mat, och att jag nu fick i mig så mycket ser jag bara som ett tecken på att jag faktiskt gjort av med lite energi idag= positivt ;-)

Ja, det är väl bara att konstatera en sak: JAG ÄR ABSOLUT INTE ANOREKTISK.

Dessutom blev jag jättepeppad på att investera i ett gymkort och bygga lite välbehövliga muskler och kondis. Egentligen är just de två faktorerna det enda som i nuläget står ivägen för några av de drömmar jag skjutit ifrån mig med tanken att "nej, det klarar jag inte". Men faktum är att jag skulle klara det om jag gav mig tusan på att klara det. Ja, faktum är att jag klarar precis vad jag vill bara jag ger mig tusan på det! Detsamma gäller förresten alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0