Språk for life

Nu har jag varit duktig och pluggat lite GKO. Okej, visserligen med betoning på lite men ändå liksom. Det gick rätt okej tills jag kom ner i köket där mamma och Maria satt och övade tysk grammatik och jag insåg hur mycket roligare det varit att få plugga det istället. Das ist super! Men nu går jag alltså media vilket innebär att jag måste ägna dagarna åt CMYK-grekiska och RBG-latin, och jag vet då inte vem jag ska kommunicera med på det språket!

Språk är ju lite av min hemliga kärlek och jag anser att google translator är en av världens bästa uppfinningar. Känslan av att lära sig några nya ord på något främmande språk, jag bara älskar känslan helt enkelt!

Nope, dags att ägna sig åt lite engelsk msn-konversation med en felstavande asiat. And aj löööv it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0