...

Deppar. Känner mig oälskad. Allmänt låg. Funderar över hur jag uppfattas av andra. Inte nöjd med vad jag kommer fram till. Funderar på att radera bloggen. Ändrar mig. Raderar apberget istället. Och freewebshemsidan. Funderar på bloggen igen. Låten den vara kvar. Undrar varför egentligen. Ingen läser ändå.

Känner mig lite mer oälskad. Ogillar mig själv. Inget ljus i tunneln. Väldigt låg. Vill göra något. Har inget att göra. Folk fikar på nedervåningen. Är inte där. Sänder iväg en önskning till en högre makt. Flera önskningar faktiskt.

Vill vara älskad
. Ha snygg stil. Vara beundrad. Och omtyckt. Bada i vänner. Ha ett spännande liv. Förmågan att tala. Våga kasta ut mina känslor till vem som helst. Ge någon bitar ur mitt liv. Stora bitar. Få något tillbaka. Fast det får man nog. Vill våga allt. Allt jag vill. Och lite till.


Låta bli att deppa på nätet. Leva i nuet. Slippa uppleva att personer som betytt mycket för mig. Inte känner detsamma. Sätta spår. Göra intryck. Bli någon. Som syns. Och blir ihågkommen. På ett bra sätt. Inte bara vara en i mängden. Utan någon speciell. Bara lite extra trevlig sådär. Lite häftig kanske. Bli omtyckt.

Frågan är. I vilket liv. Och vilken tid. Det kan ske. Just nu. Inte troligt. Tio år? Tjugo? Trettio? Fyrtio? Femtio? Kanske. Eller aldrig.


Jag undrar. Kan man ändra. Den man är. Uppfattningen man gett folk om en. Deras syn på hur man är. Man kan hoppas. För jag tror. Det är ganska kört annars. När man inte gjort något bra intryck. Eller inget alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0