Dra mig baklänges på en sträckbänk

Ibland måste jag starkt ifrågasätta min intelligens. Satt idag och såg drömmande på modellerna i Halénskatalogen som blivit fotade på soliga platser i exotiska land då det slog mig att modell, det måste ju vara rena rama drömyrket om man vill resa!

Jag insåg dock ganska fort att jag dels är för kort, dels för tjock. Följdaktligen var nästa klyftiga tanke som slog mig: "Ja men, jag kan ju bli barnmodell! Då behöver jag inte vara så lång!" Men jag förstod ju ganska snabbt det orimliga i att vid en ålder av 18 år modella i barnkläder, suckade uppgivet och tänkte därefter "Åh, jag skulle offra mitt vänstra öga för att få bli modell!"

Ja du Bea, vem ska anställa en enögd modell då har du tänkt?

Nej, nu ska jag sätta mig och sörja det faktum att jag aldrig kommer pryda omslaget till Halénskatalogerna. Kanske finns det något sliskigt jag kan tröstäta också, det enda positiva med att vara en liten tjockis. Jag får äta ... Men äsch, det är väl inte fy skam antar jag.



Behind the camera, where I belong.

Och på tal om det slogs jag just av en annan tanke ... Någon ska ju fota de där Halénsmodellerna också; och den personen får ju också resa utomlands! Dessutom får den personen äta annat än grönsaker och slipper ha ett BMI på 14,5. Ibland överträffar jag ändå mig själv i smart tänkande.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vadå tjock? Ursäkta mig, men jag trodde att man var hälsosam om man var normalviktig.. Vem vill se ut som ett benrangel? ;)

2010-01-27 @ 17:42:45
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/
Postat av: Isabelle

(I modellvärlden är alla för tjocka)

2010-01-27 @ 21:47:43
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0