Garderoben exploderar ...

Det har sina nackdelar att knappt ha växt varken på längden eller bredden sedan typ sjuan. Håller på att göra en garderobsrensning eftersom jag mår dåligt över hur överfull garderoben är, men samtidigt slänger jag ogärna något som är helt och i rätt storlek. Så varje gång jag provat något som är för litet jublar jag och sätter det i slänga/ skänka bort påsen utan en sista blick på plagget.

Nu har jag dessutom inhandlat ett nytt plagg (bilden) och det var droppen som fick bägaren att rinna över för min del. Fick förresten lite dåligt samvete för att jag slängde bort pengar på kläder... Gode gud, i nästa liv lovar jag att skänka pengar till fattiga (om jag inte själv blir fattig eller rentav återföds som en ren pga. min dåliga karma), bara jag får spendera i detta livet! Nu tror jag ju visserligen inte på varken gud eller återfödelse, så något ska jag väl få unna mig även fast det svider att se pengarna försvinna från kontot. Men detta plagg alltså, satt som ett smäck och så med en kjol till ... 200 kr fattigare dock, *suck*.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0