Ska man bara låta tiden passera, eller fånga den?


Mitt liv i ett nötskal?

Man vet att man har suttit för länge vid datorn, när kroppsdelar börjar domna bort ... Kanske borde jag ta det som ett tecken att sluta och gå och göra något annat istället? Egentligen är det skrämmande mycket tid jag tillbringar framför datorn, hur stor del av mitt liv det kommer bli i procent om jag fortsätter såhär. När man tänker efter är det ju så otroligt bortslösad tid, för man gör ju absolut inget värt att minnas! Bara sitter timme efter timme, och "slår ihjäl tid". Tänk när åren passerat, då livet börjar närma sig sitt slut ... Som jag kommer ångra då, hur mycket tid jag slog ihjäl; då tid inte längre är en vara jag har i överflöd.

Vill jag då verkligen behöva ångra att jag inte tog bättre tillvara på tiden jag hade? Verkligen inte! Det är på tiden att jag överger teknikprylarna, som inte skänker mig någon som helst lycka när allt kommer omkring. Det är dags att göra något, och det är nu!

Kommentarer
Postat av: adina

usch ja, jag borde också sluta tillbringa tid framför datorn :O

hoppas du också får en trevlig kväll :)

2009-08-19 @ 18:36:40
URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
Postat av: emma

hej :) allt väl?



kolla gärna in min blogg :) Om du lägger till mig på bloglovin så lägger jag till dig :)

2009-08-19 @ 19:53:36
URL: http://elsklingsemma.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Du ger mig ångest! ;P

2009-08-19 @ 19:57:54
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0