Summer of 2009

Slut på sommarlovet, imorgon börjar allvaret. Jag förstår inte, varför jag alltid blir lika förvånad när det händer! Kanske för att loven av någon underlig anledning tenderar att gå mycket fortare än vad samma period gjort om jag skulle gått i skolan då. Men den här sommaren känner jag i alla fall att jag upplevt något, så det har varit väl spenderad tid.

Ett urval av det jag gjort i sommar:

Resan till Turkiet, Alanya- Sommarens höjdpunkt, helt klart!



Rafting- Det vill säga; forsränning, i Turkiet. Värst var bussturen dit eftersom att chaufförerna var skogstokiga. Själva forsränningen var inte så farlig, bara när man stänkte vatten på varandra mellan båtarna.

Jeep safari- Även detta i Turkiet. Man satt alltså typ på flaket av jeepen och turen gick upp i bergen. Vattenkrig mellan bilarna, helt galet men fruktansvärt kul! Vi besökte även en äkta normadfamilj på turen och provade på magdans, mycket intressant.

Boat tour- I Turkiet. Alltså, en båttur på Medelhavet med stopp för att bada lite då och då. Det mest spännande var när jag blev instängd på toan och handtaget lossnade (PANIK), annars var det ganska lugnt.

City tour- Jamen självklart, i Turkiet. Under turens gång besökte vi en typ borg uppe på ett berg, Damlatasgrottan med 99% luftfuktighet och Röda tornet. Detta under första dagen vi var där, en bra start på vistelsen! (Ett tips: Det blir billigast om man bokar turer på någon av de "travel agencys" som finns på olika platser i staden. Resebyråerna är betydligt dyrare).


Röda tornet, man fick gå några trappor för att komma längst upp; men utsikten var ju som bäst där!

"Jobbat" som inkastare- Japp, i Turkiet. Vi besökte samma restaurang nästan varje kväll eftersom att den var bäst och näst sista dagen provade jag på att stå ute och få in kunder. Detta resulterade i tre gratis drinkar, mycket fint och det enda sommarjobbsliknande jag har haft i sommar!

Och en del annat som inte var spännande nog att hamna på listan men ändå trevliga minnen. Förra året var höjdpunkten då jag fick prova på att åka i ett miniflygplan med plats för fyra personer, riktigt häftigt det också! Jag undrar vad som blir det bästa nästa sommar ... Återstår att upptäcka, då!

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; hahah okej :D

2009-08-19 @ 13:43:19
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Bollan

Ja minns väl när du blev inlåst på toa, haha, vilken panik du fick:-) Men det löste ju sig sådan tur var.



Kram

2009-08-22 @ 06:31:42
URL: http://studiomix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0