Yabancı dil ...



Det är morgon, ungefär. Ute är det lite halvtaskigt väder- fullt med moln på himmelen. Varför är det så mycket moln här egentligen, i Turkiet var det ju aldrig några moln? Nej än en gång grämer jag mig över att jag bor här jag bor eftersom att det skulle varit härligt att sitta ute i solen och värma mina kalla fossingar. Med tanke på hur frusen jag över huvud taget är får jag väl bara inse att jag är enormt felplacerad.

Bara en sak kan jag göra i nuläget och hoppas att det på något magiskt sätt höjer temperaturen några grader ... Jag ska plugga in lite nya, utländska ord. För att låna några ord från en person jag msn:ade med igår: Språk är min enda kärlek.

För övrigt har jag just laddat ner Picasa, som är ett gratis bildredigeringsprogram. Detta eftersom att jag inte har photoshop på laptopen, men nu kan jag alltså redigera bilder med den i alla fall vilket känns toppen. Ett plus för att det gick riktigt snabbt att ladda ned dessutom, och var enkelt att förstå. Bilden i början av inlägget är redigerad med programmet, fort var det gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0