För ca 1-2 år sedan i min gamla blogg ...

"Påväg hem från stallet skymtade mamma en jättestor måne men den försvann lika fort, så vi tog en jättestor omväg för att leta efter månen. Vi hittade den dock inte och börjar misstänka att någon KIDNAPPAT MÅNEN!!! Vi ska sätta upp efterlysningar om den i stan. 'Har du sett den här? (Bild på månen) Ring ...' LOL! :-)"

Nuförtiden är vi mycket smartare än så, och har förstått att månen kommer och går lite som den vill. Det där var ju jättelääänge sen, liksom.




Åsså måste jag ju ta med några gamla konversationer jag citerat i bloggen:

Ronja: I min mobil har jag den snyggaste bilden på jorden!
Jag: Varför har du en bild på jorden?

Kom då alltså hem till pappa, vårt kylskåp har ju varit trasigt så pappa visade oss till platsen där det gamla stått.
Pappa "titta vad jag har köpt!", Jag "åh! En ny ugn!". Smaart alltså, givetvis var det ju ett kylskåp, men tur att jag har en hjärna :-P

Jag och Moa: P-G! Nu är vi klar med våran tidning igen! Vi har rättat alla stavfel också, det finns inte ett enda kvar!
P-G (läster igenom): Vad är en bruntåtta för något?
*ASG* Okej, vi kanske missade ett stavfel då, men det gjorde stavningskontrollen på datorn också!

Jag: Jag skulle verkligen behöva en ny ridhjälm ... Men jag får väl önska mig en när jag fyller år.
Mamma: Mmm ...
Jag: Fast den jag vill ha är lite dyr ...
Mamma: Men det gör ju inget (det är ju ändå inte mig du ska önska den av).
Jag: Den kostar typ över 3000 kr.
Mamma: 3000?! Är du galen? Tror du verkligen att någon skulle köpa en så dyr hjälm till dig?!
Jag: Men du sa ju att det inte gjorde något om den var dyr.
Mamma: Ja, men när du sa dyr trodde jag du menade 1000 kr högst. En så dyr hjälm som du vill ha får du köpa när du blivit toppryttare.
Jag: Jo ... Men då ska man ju ha sånnadär hjälmar med sverigeflaggor, jag tror inte nån har en sån som jag vill ha i sånna klasser ... Fast John Whitaker har nog, hjälmen är ju döpt efter honom.

Madde- Visstja! Jag måste ringa och be pappa köpa bensin åt mig!
Mi- Va?! Köpa ett liv åt dig?
*ASG*




 

Upptäckte förresten en lite knäpp grej. 2008-02-25 då vi fick fota på MP för första gången, hade både jag och Mi rött hår. Nu har båda svart. Mi, din härmis! Eller var du först? ;-)

Och när jag ser på tjejen på de gamla bilderna, åh alltså! Så lik men ändå så grymt förändrad. Jag önskar att jag kunnat säga till den jag var då att allt skulle bli bra, att jag inte skulle vara så fruktansvärt osäker på mig själv! Alla borde ha någon som säger det till dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0