Pengar ...

Nästa person som nämner något om pengar just nu tar jag och kastar ner i ett dike någonstans. Jag är så evinnerligt less på att behöva tänka på dem, att se dem försvinna och att tvingas hushålla med dem för att de ska räcka till allt. Pengar är seriöst det tråkigaste som finns, det värsta samtalsämnet och den värsta glädjedödaren. Varje gång de kommer på tal får jag liksom dåliga vibbar.

Visst, det är nödvändigt att de finns och att man har dem. Men just nu skulle det bara vara skönt att såhär i juletider när klappar ska inhandlas, att få låtsas att man betalade med bananer eller vad fasen som helst istället eftersom att jag vill köpa fina julklappar till mina nära och kära.

Efter att julen är över lovar jag att jag ska ägna  p e n g a r n a  större uppmärksamhet igen, men bara just nu ... Nääää! Låt mig slippa höra om hur dyrt allting är, jag vet det redan och jag orkar bara inte.

Kommentarer
Postat av: lindaa

tänk på mig då som inte bor hemma och har 3025 kr att leva av en hel månad, och det ska räcka till Hyra,Mat bensin, hygienartiklar, kläder, skor och snus.

2009-12-18 @ 17:50:14
URL: http://lindzorrs.blogg.se/linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0