Svenskaläxa ...

Efter att du läst ut din bok ska du skriva ett brev till bokens huvudkaraktär. I brevet ska du kommentera minst tre viktiga händelser/situationer i boken som du funderat kring.

Så lyder beskrivningen till svenskauppgiften jag sitter med nu, låter det inte fantastiskt spännande? Nja, faktum är att det är en av de minst inspirerande uppgifterna jag någonsin fått, kanske beror det på att karaktärerna i boken jag läste var rätt slätstrukna. Det tog mig nästan halva boken att hitta en händelse jag reagerade över, men när jag väl gjorde det började inspirationen och kreativiteten flöda lite mer som tur var. Nu har jag valt ut två av tre händelser jag "undrade" över och jag har även själv besvarat mina frågor i ett brev där jag låtsats vara huvudkaraktären i boken. Bara en händelse kvar nu då ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0