Show must go on

Jag fattar faktistk inte hur jag orkar göra något över huvud taget efter det deprimerande som hänt mig under den senaste tiden. Lägg på magkramp några gånger om dagen och man kan verkligen undra varför jag inte lägger mig ner och dör. Jag undrar i alla fall det själv! Men faktum är att det går förvånandsvärt bra, ikväll ska jag på bio med mamma och se Så olika och nyss vräkte jag i mig fyra plättar med sirap.


Men visst är det så, att jag inte tjänar något på att sitta inne och gråta hela dagarna. Inte heller mår någon bättre av att jag går runt och har dåligt samvete. Nej, allt det där har jag våndats med tillräckligt, nu är det dags att gå vidare med livet tills nästa smäll kommer! Det är så man får tänka för att inte bara orka sig igenom dagarna utan dessutom göra det med glädje.

Alla har väl sina sätt att förtränga det som är dåligt. Jag skriver mer än vanligt, ser på filmer och lyssnar på musik. Det är vad som funkar för mig. Nej förresten, inte bara funkar, det går rentav riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0