Lär er köra innan ni ger er iväg på loppis!

Var ute och övningskörde med mamma idag, vi skulle till en "liten loppis" ... Den visade sig vara jättestor! Bilar längs halva vägen och som kom och åkte hela tiden på en smal väg som det inte gick att mötas på. Efter att ha stått och väntat ett bra tag på att få komma ner bestämde vi oss tillslut för att det var min tur att köra, men då kom det en bil från andra hållet helt plötsligt och vägrade stanna!

Resultatet blev att vi möttes på mitten och kaoset var ett faktum. Då han vägrade backa och jag inte kunde göra det då det var bilar bakom mig och en stor väg längre bort, resulterade det i att det kom fler och fler bilar bakom även honom och till råga på allt började alla tuta. Blev så grymt irriterad på alla omogna vuxna så jag själv var påväg att slå näven på tutan i protest, men då det ju inte skulle lett till något behärskade jag mig och lät bli.

Hur slutade det? Övningsköraren och hennes mamma fick byta plats, bilarna bakom oss fick backa upp för backen och tillslut även vi bland raderna av parkerade bilar på båda sidorna om oss. Mammas ben skakade, så det var en rätt knivig situation även för en erfaren förare. Då kan ni tänka er hur det skulle varit om jag kört! Men jag blir faktiskt sur på att den enda som gjorde rätt var jag, medan alla inkompetenta vuxna parkerade som huliganer och körde när de inte skulle ha kört. Visa hänsyn och stanna hellre en gång för mycket än en för lite, okej?


Kommentarer
Postat av: Anonym

fint namn :)!

2009-10-25 @ 11:31:52
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

tack själv :D

2009-10-25 @ 11:40:57
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vad gör du? :D

2009-10-25 @ 12:39:12
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0