Tro på dig själv så gör andra det också tillslut

En sak jag tycker är lite dumt, är att många drar alla kändisbloggare över en kam och placerar dem i ett fack som "dumma och korkade blondiner". Visst kanske många av de som är välkända inom bloggvärlden gör allt för att verka blåsta och på så sätt få läsare, men det finns helt klart undantag också. För en stund sedan läste jag ett av de mest tänkvärda blogginläggen jag någonsin läst, det var både grymt peppande och inspirerande och dessutom kände man bara att det man läste var så himla rätt. Brukar inte vara mycket för att länka, men eftersom att jag önskar att jag själv skrivit detta säger jag bara; LÄS BLONDINBELLAS INLÄGG OM MAGKÄNSLA.

Det handlar kort och gott om att man ska våga tro på sina idéer och genomföra dem, lyssna på sin egen magkänsla istället för att låta sig fällas av andra som säger att "det kan du inte" och "det är ingen bra idé". Om du tycker att det är en bra idé, just go for it! På något sätt går det, det gäller bara att kämpa även i motvind. Och visst är det så att man många gånger slagit ifrån sig en idé efter att någon har sagt att det inte går. Men aldrig mer, nu ska jag banne mig bara lyssna på min egna magkänsla! Det ska ta mig hela vägen vart jag än vill, och därmed basta! 

Vägra acceptera om någon säger att du inte är nog bra. Jag vågar knappt tänka på vad som skulle hänt om jag låtit mig nedslås av min svenskafröken i högstadiet som av någon outgrundlig anledning inte gav mig mer än bara godkänt en termin i åttan. Om jag bara ryckt på axlarna och tänkt "hon har säkert rätt, jag är kass på svenska och på att skriva och borde satsa på något annat", vad fan skulle jag då haft för drömmar idag?! Och det roligaste är att min nuvarande svenskalärare bara har positiva saker att säga till mig. Nej, det finns alltid muppar som inte ser din förmåga och potential att lyckas. De som tror sig veta bäst men definitivt inte gör det. Så vägra tro på den som försöker intala dig att du inte är nog bra för något och som säger att "det klarar du ALDRIG", för du är visst nog bra och om inte annat kan du bli det bara du vill tillräckligt mycket!

Du kan klara precis allt du vill och tar dig för! Lita på det och du kommer nå hur högt som helst.


Kommentarer
Postat av: lindaa

har du läst allt annat blondinbella har skrivit? Hon ÄR en blåst bimbo.

även om hon har lyckas knåpa ihop ETT bra inlägg om magkänsla.

2009-10-05 @ 12:47:19
URL: http://lindzorrs.blogg.se/linda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0