Vilken är din personlighet

Nu ska ni få höra en grej. Jag tror inte längre på personligheter! Jag tror inte att folk nödvändigtvis måste vara på ett visst sätt bara för att det är "sådana de är". Inte heller tror jag att man ska behöva sitta och beundra en människa och tänka, "åh vad jag önskar att jag också var så!". För man kan faktiskt bli så! Det sitter bara i ens egen hjärna, "personligheten" man har finns bara för att man själv anser sig vara på ett visst sätt. Men om man tänker om, bestämmer sig för att vara på ett annat sätt, ja då går det faktiskt det också!

Det vet jag eftersom att jag testade idag. Istället för att vara den tysta tjejen så satsade jag på att öppna munnen dubbelt så mycket som i vanliga fall. Visst, orden är trevande och kommer inte naturligt men det är en början och en vanesak att kunna prata med olika människor. Grejen är i alla fall den att det gäller att bestämma sig för att genomgå en förändring, av en eller annan anledning. Kanske går det inte helt utan vidare, man behöver en anledning till varför som är tillräckligt bra för att man ska anstränga sig. Men har man det, ja då går fan vad som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0