Nu hoppar jag på här va!

Grejen är den att jag väljer bort väldigt många utbildningar för att jag tvivlar på min egen förmåga. För att jag helt enkelt dömer ut mig själv, med motiveringen att "det klarar jag inte" och "det passar inte min personlighet". Men egentligen är det ju bara bullshit! Jag blir precis vad jag väljer att vara om jag bara släpper spärrarna och börjar se möjligheterna istället för hindren. Faktum är att jag verkligen bromsar upp mig själv varje gång jag tänker att jag inte passar för ett visst yrke som jag är intresserad av. Därför har jag nu bestämt mig för att undanröja alla tvivel och helt enkelt se till att bli den supersociala, självsäkra superkvinnan som klarar allt hon tar sig för. Så svårt kan det faktiskt inte vara!

Jag har hittat en utbildning jag är supertänd på att gå, precis lagom lång och verkar oerhört spännande liksom yrket jag vill välja därefter. Nu är tvivlets dagar slut, jag ska klara det och ingen ska få hindra mig genom att säga att det inte är några bra framtidsplaner och att lönen är bla och bla. Nej, nu jäklar har jag väl äntligen bestämt mig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0