Ska man chansa, ta en till?

Det händer då och då att jag blickar tillbaka på tillfällen då jag tagit ett beslut som kommit att påverka mitt liv på ett eller annat sätt. Det är ganska intressant det där, att fundera över hur det kunde blivit om jag agerat annorlunda i en situation. Jag ångrar mycket, men grejen är den att jag vid närmare eftertanke aldrig ångrar det jag gjorde utan det jag aldrig tog chansen att göra. Alla de gångerna jag inte vågade kasta ut mitt hjärta, då jag tog ett steg tillbaka istället för att våga ta ett fram och alla de tillfällen då jag varit rädd för vad andra skulle tycka. Däremot har det inte en enda gång hänt att jag ångrat något på riktigt, då jag verkligen vågat agera och på så sätt överraskat mig själv positivt.


Kanske borde jag dra lärdom av det till en annan gång, lära mig att våga försöka så att jag slipper ångra de chanser jag inte tog. Det heter ju så fint att den som vågar vinner, och det tror jag stenhårt på. Nu gäller det bara att våga, ta igen allt som aldrig blev något på grund av min feghet och börja leva på riktigt! Nästa gång säger jag JA istället för nej, nästa gång kastar jag mig ut och hoppas att någon står där nera och fångar upp mig. Men även om jag kraschar, är det bättre att ta smällen än att undra. Jag är en starkare människa nu med nya erfarenheter i bagaget, förhoppningsvis tar det mig en bit på vägen.

Livet är nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0