Studiedrömmar

Mamma är verkligen expert på att göra mig osäker på mina val! Idag berättade jag för henne vad för utbildning jag tänkt söka efter gymnasiet. Ja, det lät ju bra tyckte hon hon, men att det var ju synd på skrivartalangen ... Så väl vet jag väl ju att hon har en bra poäng med det eftersom att jag verkligen brinner för skrivandet. Men, jag vill helt enkelt inte jobba som journalist på någon trist lokaltidning och skriva om huruvida man ska lägga nytt tak på kyrkan eller ej. Tror jag att jag har något annat alternativ inom den branschen? Nej, inte om man bortser från författandet men det är bara att glömma.

Därför ser det alltså ut i nuläget som att jag satsar på att försöka ta mig ner till Småland (mamma höll på att avlida när jag sa det) för att få en utbildning i turism, rekreation och service. Tror jag att jag kommer in? Knappast, men jag tänker i alla fall försöka eftersom att det är en sjukt bred utbildning inom ett annat av mina huvudintressen; resor och upplevelser.

Kommer jag bara in tror jag allt skulle bli helt underbart sen. Faktiskt. Och så småningom går det kanske att kombinera båda mina intresseområden ... Det måste väl för sjutton finnas någon resetidning åtminstone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0