To see if I can catch a dream

Den största anledningen till att jag aldrig kan bestämma mig för något, är att hur jag känner för saker varierar från dag till dag. Den här morgonen vaknade jag till exempel upp och önskade mig inget hellre än att köpa en svinigt bra systemkamera att fota några extremt snygga bilder med. Igår däremot skulle jag utan att tveka bränt vartenda öre på resor. Och den här obestämsamheten gäller ju även utbildning, yrkesval i framtiden och allt möjligt ... Varierar från dag till dag!

Det vore så mycket lättare om jag bara var en väldigt enkelspårig person utan några drömmar och visioner. Som tänkte "ja, jag ska alltså jobba i en klädaffär resten av livet och festa på helgerna". Men jag fungerar ju inte så, och förresten vore det allt bra tråkigt om jag gjorde det! Nej, drömmar måste man ju ha men det kunde blivit lättare om de inte ändrade sig så ofta! Så jag bara kunde grabba tag i en av dem och köra på det, inte behöva oroa mig för att välja fel. Men nu får det bli så i alla fall, jag fångar en av dagdrömmarna och gör den till min verklighet. Frågan är bara vilken ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0