Viktiga små ord

Varför är det så svårt att ge beröm, säga alla positiva saker man tänker om folk? Säga, eller skriva för den delen. Orden står klara i kommentatorsfältet, "fan alltså, vad bra du är! Du är en av mina absolut största inspirationskällor för du är så himla härlig, gullig och häftig!". Ja, orden står ju där för att sekunden därefter raderas och bytas ut med "åh, vad snygg bloggdesign du har". Skicka.

Att säga något personligt till någon tar emot så himla mycket av någon anledning! Kanske är jag rädd för att det ska låta fånigt eller något, men allvarligt ... Vem skulle inte bli glad över att få sådant beröm? Jag skulle i alla fall bli det, vet jag ju, men ändå känns det så svårt att säga det till såna jag beundrar. Om det varit en kändis hade det varit lättare, då hade det ju varit fullt normalt att tycka så och jag hade varit långt ifrån ensam om det. Men en ... Vanlig människa ... Det går ju fan inte utan att man känner sig fruktansvärt onormal och puckad, eller i alla fall väldigt fjäskig.

Men jag tycker i alla fall så, att du är himla härlig, gullig och häftig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0