Biljettbokning och Jane Austen

På det stora hela en bra dag har det varit. Hade lite lite att göra på praktiken egentligen, men alla är så trevliga att det inte gör så mycket. Dessutom fick jag vara inne och nosa lite på biljettbokningssystemet, spännande och roligt tycker jag! Fick dock huvudvärk mot slutet av dagen och det var ju inte lika roligt förstås men dessvärre inget ovanligt för min del. La mig i sängen och läste "Stolthet och Fördom" i alla fall, älskar verkligen språket i den boken! Det är just så jag själv också skulle skriva om det inte känts lite väl ur tiden, för ärligt talat vill jag gärna till att bli lite mossig i mitt skrivspråk :-P Men Jane Austen alltså, såg filmen om henne för ett tag sedan och blev väldigt fascinerad, och nu när jag läser en av de böcker hon skrivit bara ökar min beundran för den kvinnan. Lite som henne, så skulle man kanske vara ... Fast inte fullt så död, förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0