Dans till tonerna av Blender

De lediga dagarna jag haft från lördag-måndag har verkligen gått upp och ner. Redan på lördagsförmiddagen började jag inse att jag förmodligen skulle förgås om jag bara skulle sitta hemma, så tillslut gick jag otroligt nog med på pappas tjat om att följa med på dans! Hann tvivla både en och två gånger på om det verkligen var ett så klokt beslut men av till Piteå bar det och efter några träningsdanser med pappa lämnades jag åt mitt öde på dansgolvet.

Hade i bilen dit fått höra hur det låg till, bjöd man inte upp på damernas skulle man tillslut bli dissad. Detta var jag alltså ganska orolig för, för att bjuda upp skulle jag verkligen inte våga! Det visade sig dock inte vara några problem, för nog fick jag dansa alltid och bjuda upp behövde jag inte heller som tur var :-) Det blev både bugg och foxtrot samt en tredje, väldigt närgången dansstil som jag bara trodde att de som var tillsammans och väldigt kära utövade med varandra men som alltså även jag fick möjlighet att prova på. Fick dock frågan om jag hade ryggproblem eller något, jag måste ha varit väldigt stel men jag förstod ju inte alls vad som förväntades av mig!

Men kul var det och mycket trevligt folk träffade man, det spelade heller verkligen ingen roll att man var superdålig och det blev lite missförstånd, de flesta verkar vara väldigt förstående :-) Nej, det var nog inte sista gången jag var på dans misstänker jag och inte minst bara för att få komma ut och träffa folk! Fast en danskurs skulle kanske vara på sin plats nu ändå ...


Kommentarer
Postat av: Thomas

Det lät ju bra, lite träning och kurser är bra men man lär sig ju medan man håller på också:) Kurs och samtidigt massor av träning. . . .

Närgången dansstil hör definitionsmässigt till foxtrot men kanske till en underavdelning.



2010-02-11 @ 10:21:21
Postat av: Isabelle

Du råkade kanske ut för gnuss :O

2010-02-11 @ 18:45:09
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0