Mognad är underbart

Ibland kan jag verkligen göra en höna av en fjäder. Något jag måste lära mig är att man helt enkelt inte kan komma överens med alla och jag måste sluta ta det så personligt när jag träffar någon jag inte alls går ihop med. Av någon anledning lyckas jag alltid få det till att det är mitt fel och mig det är fel på vilket gör mig väldigt ledsen såklart. Men jag börjar sakta men säkert inse att eftersom att det finns många jag kommer bra överens med också, de allra flesta faktiskt, så kan jag ju inte vara helt värdelös ändå!

Idag till exempel, gick jag alldeles själv till Skellefteå Museum där jag sedan gick runt bland utställningarna och tog bilder åt min praktikplats. Utan att förskrämt gömma undan kameran så fort någon närmade sig (tänk om de skulle bli arga och säga att jag inte fick fota dem?!), nej faktum var att jag kände mig riktigt lugn där jag gick runt och småfnissade för mig själv åt småroliga utställningsobjekt. Jag tror att jag tidigare varit väldigt konflikträdd, men att det nu börjar ge med sig i takt med att jag blir äldre och klokare. Och det känns faktiskt skitbra, att inse att man börjat mogna, och att man klarar och vågar betydligt mer än man tror! :-D

Kommentarer
Postat av: madde

en bra insikt :)

2010-02-23 @ 19:29:45
URL: http://littlecrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0