Så mycket man hinner när man tar tag i saker

Det här året har börjat bra tycker jag. Inte för att jag gjort något särskilt egentligen, men för att jag börjat utmana mig själv att göra saker. 2009 var ett år då allting kändes extremt jobbigt, hade jag planerat in att jag skulle till stallet en dag till exempel så var den dagens ansträngningskvot fylld. Nu gör jag så att jag skriver en lista på saker att göra under dagen, några grejer. Sedan ser jag till att göra det som står på listan och på så sätt får jag mycket gjort på en och samma dag. Dessutom känner jag mig så stolt över mig själv också, att jag faktiskt börjat ta tag i grejer!

Om jag ser tillbaka på dagarna som gått av 2010 inser jag hur mycket jag faktiskt gjort! Det kanske inte ser så mycket ut, men det är ungefär vad jag skulle hunnit med under ett helt år om det varit förra året och nu har jag gjort det på en femdagarsperiod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0