Studiegrubbel

Wii! Snart är det dags att söka till vidarestudier och det enda jag vet med säkerhet är att jag inte vill bli hjärnkirurg eller något annat där skakiga händer kan leda till dödsfall. Problemet med mig är att jag är för öppen och kan tänka mig att prova de flesta yrken, men inte har något som jag verkligen brinner för.

Om jag sedan utesluter allt som inkluderar matte, har jag ändå på tok för många utbildningar och yrken att välja mellan. Men fortfarande inget mitt hjärta klappar lite extra för. Eller ja, ett då ... Fast det är egentligen inte alls jag, så förmodligen skulle mina orealistiska drömföreställningar leda till att det gick åt skogen om jag satsade på det yrket.

Helst skulle jag bara vilja resa runt utan att behöva oroa mig för min ekonomiska situation. Kanske ta ett jobb någonstans om det dök upp, men inte vara beroende av att behöva ett. Kanske är det vad många drömmer om förresten, men det är ju knappast realistiskt.

Så vad gör man? Skriver lappar med yrken på, lägger dem i en skål och drar en lapp och det som sedan står på lappen, det satsar man på. Fast det blir väl säkert inte bra det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0