Jag och min musiksmak och åsikter

Jag har varit jättedålig på att våga stå för vem jag är, sådant som jag gör och så vidare. I ettan när klasskompisarna undrade vad jag lyssnade för musik, vågade jag till exempel inte säga att i princip allt som fanns i min mp3 då var Nanne Grönvall, för gud så pinsamt att lyssna på henne liksom! Idag vet jag inte vad jag skulle svara om jag fick samma fråga (musiksmaken har breddats en aning), men jag lägger ju i alla fall ut musikklipp i bloggen och har inte längre problem att stå för vad jag lyssnar på. Och egentligen, varför skulle jag? Det är ju självklart att man ska kunna lyssna på precis vilken musik man vill utan att någon ska ha några synpunkter på det! Visst, jag lyssnar på mycket som säkert anses "ocoolt", men i grund och botten handlar ju musiken om att man ska lyssna på det man tycker om! Som typ ...















Även vissa bloggar har jag låtit bli att lägga under min länklista eftersom att jag tyckt det varit jättepinsamt att jag faktiskt tycker att den och den skriver bra och så vidare. Men också det är ju så himla fånigt och dumt! Okej, jag läser en och annan blogg vars innehavare mina kompisar särskilt skulle kalla "helt blåst", men då har jag ju också till skillnad från dem läst bloggen också och inte bara antagit saker. Och självklart har man rätt att läsa vilken blogg man vill, utan att någon ska idiotförklara en för det, så i fortsättningen tänker jag faktiskt sluta upp med att tänka så mycket över vad andra ska tro om en. De får helt enkelt tro vad de vill, själv vet jag ju att jag inte lyssnar på något eller läser något utan att det har en mening ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0